همه چیز درباره جراحی دیسک کمر


با افزایش سن، ماهیچه های کمر ضعیف می شوند و اگر فشار زیادی به کمر وارد شود، دیسک کمر یا دیسک کمر ایجاد می شود. درد یکی از مهم ترین علائم و نشانه های بیماری دیسک کمر است که گاهی منجر به جراحی دیسک کمر می شود. اگر شما هم دچار فتق دیسک کمر هستید، می توان گفت که از عوارض این بیماری است.

هنگامی که دیسک کمر بیرون زده یا فتق می کند، به کمر یا ستون فقرات فشار وارد می کند که باعث درد در ناحیه کمر و پاها می شود و به فتق دیسک کمر معروف است. باید بدانید که اصطلاح صحیح فتق دیسک کمر است که به آن سیاتیک نیز می گویند.

در این مقاله به صورت عمیق به این عارضه و جراحی دیسک کمر می پردازیم تا از جزئیات آن مطلع شوید، پس تا انتها با ما همراه باشید.

آناتومی کمر و ستون فقرات

همانطور که گفتیم دیسک کمر پیچیده است، بنابراین برای درک بهتر آن، باید نحوه عملکرد ستون فقرات و ساختار بدن را بدانید. ستون فقرات از 33 استخوان متحرک تشکیل شده است که شامل قسمت های زیر می شود:

گردن از هفت مهره از C1 تا C7 تشکیل شده است.

قفسه سینه از 12 مهره از T1 تا T12 تشکیل شده است.

ستون فقرات از 6 مهره L1 تا L5 تشکیل شده است.

ساکروم از 5 مهره به هم جوش خورده تشکیل شده است که لگن نامیده می شود.

دنبالچه دنبالچه است.

دیسک بین مهره ها قرار می گیرد و در واقع به عنوان ضربه گیر عمل می کند و از سایش دو مهره در برابر یکدیگر جلوگیری می کند، حلقه بیرونی دیسک را آنولوس می نامند.

از هر صفحه دیسک، یک جفت از نخاع خارج شده و سپس به داخل بدن منشعب می شود. عملکرد طناب نخاعی و اعصاب نخاعی مانند تلفن است که در آن پیام هایی توسط نخاع و اعصاب نخاعی برای انتقال احساسات و کنترل حرکت از مغز به بدن و بالعکس ارسال می شود.

آناتومی ستون فقرات

فتق دیسک چگونه ایجاد می شود؟

در نتیجه افزایش سن، دیسک‌های بین مهره‌ای مایع خود را از دست می‌دهند و خشک می‌شوند و منجر به فشردگی دیسک می‌شوند. امروزه عوارض دیسک کمر و دیسک گردن هم در زنان و هم در مردان دیده می شود و برخی منابع گزارش می دهند که فتق دیسک کمر در مردان بین 30 تا 50 سال رخ می دهد. اما در بین جوانان 16 تا 20 ساله بسیار شایع است.

آیا همه کمردردها ناشی از دیسک کمر است؟

نه نه. کمردرد به دلایل مختلفی مانند: تومورهای نخاعی، تومورهای استخوانی، بیماری متابولیک، شکستگی مهره ها و غیره ایجاد می شود. . بنابراین، همه کمردردها ناشی از دیسک کمر نیست، اما دیسک کمر یکی از شایع ترین علل کمردرد است. برای تعیین علت دقیق کمردرد به پزشک مراجعه کنید.

کمر درد

دیسک کمر چه وظیفه ای دارد؟

هر یک از اعضای ستون فقرات عملکردی دارد و دیسک کمر یکی از اعضایی است که بسیار مفید است. به طور کلی وظایف دیسک های کمر عبارتند از:

دیسک‌های کمر به ما کمک می‌کنند راحت‌تر خم شویم یا به عقب، جلو، چپ و راست خم شویم.

هنگام راه رفتن یا دویدن، ستون فقرات تحت فشار و ضربه قرار می گیرد و دیسک ها از فشار و شکستگی ستون فقرات محافظت می کنند.

هنگام بلند کردن اجسام، مهره ها فشرده و ضعیف می شوند. دیسک ها می توانند در برابر این شکستگی محافظت کنند.
رجوع به مقاله: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-جراح-ستون-فقرات-و-دیسک-در-شیراز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد