در عصر دانش، متخصص خار مریم برای لک صورت


روشهای مختلفی برای جوانسازی پوست در طب سنتی و طب مدرن وجود دارد که هر کدام خواهان و طرفدار خاص خود را دارد. لکه های قهوه ای پوست که مزاحم زیبایی چهره هستند باید درمان شوند.لکه های قهوه ای پوست برای درمان سریع این لکه های پوستی راه های مختلفی در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد که در این بخش ما به معرفی بهترین راههای درمان و ماسک های ضد لک خانگی خواهیم پرداخت . در این مقاله روشهای مختلف جوانسازی پوست بیان میشود. پوست صورت نیز دچار عوارض میشود و نیاز به رسیدگی و ترمیم دارد که به آن جوانسازی پوست میگویند. به این صورت که مقداری از ماسک را روی بازویتان بگذارید، پس از ۲۰ دقیقه بشویید و اگر بعد از ۲۴ ساعت پوست دچار التهاب و قرمزی نشد، آن را روی صورتتان استفاده نمایید. اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو بدهید. این ماده با توجه پلیفنول های موجود در آن باعث از بین رفتن باکتری ها و التهابات پوستی میشوند. تغییرات هورمونی ناشی از استرس، به خصوص در افراد بین 20 تا 50 ،می تواند باعث لکه های تیره می شود ، مستقیم وارد بحث درمان های موثر و قطعی برای از بین بردن لکه های تیره و قهوه ای رنگ می متخصص پوست و مو رسیم .

بسیاری از زنان و مردان تغییرات رنگ پوستی بر روی صورتشان دارند، و عوامل بسیار زیادی مسئول این اتفاقات می باشند لکه های تیره ،می تواند نتیجه ژنتیک، بارداری، اشعه UV، اسکار و زخم آکنه و بیماری های پوستی باشند. ترکیبات این شامل روغن های کرچک، بادام تلخ، زیتون و گلیسیرن است که هر کدام خواض خود را در بهبود وضعیت پوست دارند. کف دریا، گوگرد زرد، زاج سبز، نشادراز هر کدام ۵ گرم را تهیه کنید سپس همه را با هم مخلوط کرده وبه همراه آبلیموبر روی لک مورد نظر بمالید . این را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 10-12 دقیقه بماند. این ترکیب را روی نقاط قهوه ایتان توسط یک قلم مو یا یک تکه پنبه بزنید ،خمیر را در حدود نیم ساعت اجازه دهید بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهیداین خمیر، ممکن است پوست شما را خشک کند، پس حتما بعد از هر بار استفاده، از مرطوب کننده استفاده بفرمایید. ویتامین C موجود در لیمو نیز، به طور مستقیم پوست را سفید می کند ؛ بهترین روش برای رفع لکه های قهوه ای لیمو ترش می باشد ،لیمو را برش بزنید و برش ها را مستقیما روی لکه های قهوه ای خود قرار دهید ، اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند و سپس با آب بشورید.مراقب باشید،زمانی که آب لیمو به صورت خود زده اید و تماس مستقیمی با خورشید نداشته باشید، گزارش هایی وجود دارد که قرار دادن آب لیمو بر روی پوست می تواند باعث آفتاب سوختگی قابل توجهی بشود.

لکه های پیری که وجود دارد بیشتر در قسمت هایی از پوست که در معرض تابش نور خورشید قرار دارد دیده می شود. علاوه بر گذر زمان که مهمترین عامل در بروز عوارض پیری پوست است، سبک زندگی غلط، تغدیه و خواب نامناسب و عدم تحرک در سلامت پوست تاثیر گذار است. روشهایی که میتوانند لایه SMAS را تحت تأثیر قرار دهند مانند لیفت با نخ یا عمل جراحی، روشهای تهاجمی هستند که با عوارض جانبی زیادی همراه است. ماسک برای لک نمیدونم اما همین سفیده تخم مرغ برای روشن شدن و دونه ها سرسیاه خوبه ،من ی لایه سفیده میزنم یه دسمال نازک روش،دوباره همینجور تا 4-5 لایه ک وقتی خشک شد مثل قالب صورت بلند میشه. اگر پوستهایی که خشک هستند کدر و تیره هستند. آبلیمودارای ویژگی سفیدکنندگی و ماست دارای خاصیت پاک کنندگی است که سرانجام ترکیب این دو باهم سبب روشن شدن لک پوست شما میشود. با گذشت زمان تولید کلاژن و الاستیک که دو پروتئین مهم در حفظ حالت کسشانی هستند در بدن بسیار کم میشود. مخلوط را روی انگشتانتان بمالید و به حالت دورانی روی صورت خود ماساژ دهید.

از یک تکه پنبه استفاده فرمایید تا شیر را به طور مستقیم به لکه های تیره خود بمالید و به مدت 10 دقیقه به صورت دایره ای شکل ماساژ بدهید. به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم انرا بشویید این ماسک تاثیر بسزایی جهت روشن کردن پوست شما دارد . همچنین با تهیه یک لوسیون اسطوخودوس و عسل به راحتی پوست اطراف دهان خود را شفاف کنید، طرز تهیه این لوسین را می توانید در این قسمت مطالعه نمایید. برای تهیه ماسک صورت عسل و دارچین، ابتدا باید ۲ قاشق عسل و ۱ قاشق دارچین را مخلوط کنیم. نکته ای که باید توجه کنید آن است که لک های پوستی، یک شبه درمان نمی شود. باسلام من دارم از محصول روشن کنندتون استفاده می کنم و راضیم ولی منافذ پوستم یه کم باز شده به نظرتون باید چیکار کنم . یکی از مشکلات پوستی که بیشتر افراد از آن ابراز ناراحتی میکنند، منافذ باز پوست است. از این رو یکی از اقدامات جوانسازی پوست در طب سنتی برطرف کردن خشکی پوست است. یکی از داروها، از جعفری، آب لیمو و عسل استفاده می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد