توضیحات کتاب صوتی


اما امروز ورق برگشته است. کتاب‌های صوتی در حال افزایش هستند و راویان کتاب صوتی مورد تقاضا هستند. با این رقابت رقابت برای گوینده شدن بیشتر شده و کیفیت کتاب های صوتی گوینده رادیو روز به روز بهتر می شود. بازار کتاب های صوتی در حال رونق است و بلندگوهای موفق کتاب های صوتی می توانند هم پول خوب و هم شهرت خوبی کسب کنند.

آموزش کتاب صوتی

اولین قدم چیزی جز تمرین مهارت های گفتاری و تکنیک های بیانی نیست. گفتار یک هنر است. برای یادگیری هنر باید تمرین کرد. میزان آموزش بستگی به هدف شما و سطح کیفی رقبای شما دارد.

ابراز وجود هنری است که باید آموخت. این هنر برای مصارف مختلفی مانند گوینده رادیو و تلویزیون، مجری، بازیگر، گوینده و غیره کاربرد دارد. یادگیری یک هنر مانند یادگیری یک ساز است. این نیاز به تمرین و تمرین زیاد دارد. پس آماده شو

در کنار تمرین نقش معلم و مربی، ارائه خوب به شما کمک زیادی خواهد کرد. امروزه با توجه به اینترنت کسب و کار، استفاده از بیان خوب دوره های آموزشی آنلاین گزینه خوبی است.

ما یکی از بهترین دوره های آموزشی گویندگان زبان انگلیسی  ارائه را به شما پیشنهاد می کنیم. برای دسترسی به این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:


اگر می خواهید گوینده خوبی باشید، از گوش و ذهن خود استفاده کنید و تکنیک های مختلف در هنرهای مختلف مانند بازیگری، خوانندگی و هنرهای دیگر را بیاموزید.

به عنوان مثال، گاهی اوقات می توان از احساسات یک بازیگر برای روایت کتاب صوتی استفاده کرد. البته در تمرین هایی که در بالا برشمردیم، تمامی تکنیک های اسپیکینگ و بازیگری مورد نیاز برای تهیه کتاب صوتی گنجانده شده است.

بنابراین هر صدایی که دارید، مهارت های گفتاری را با یک معلم بیاموزید و روز به روز پیشرفت کنید. چون می خواهیم به مرحله بعدی برویم. این نشان دهنده مرحله شیرین یک انتشار کتاب صوتی لذت بخش است.

میکروفون

میکروفون

برای پخش جریانی یک کتاب صوتی، می توانید از یک ضبط کننده صوتی استفاده کنید که به طور خاص برای ضبط صدا طراحی شده است. یا می توانید یک میکروفون یقه ای بخرید و آن را به تلفن همراه خود وصل کنید. اگر گوشی شما دارای ضبط صدا است، برای شروع از ضبط کننده صدای گوشی خود استفاده کنید. حتی می توانید یک استودیوی خانگی با تمام لوازم جانبی راه اندازی کنید. اما برای شروع، توصیه نمی شود که پول زیادی را برای میکروفون خرج کنید. برای شروع به چیزی بیش از یک میکروفون خوب نیاز دارید.

بلندگو

بلندگوها

نیازی به چنین صدایی به عنوان بلندگو نیست. اما او هنر می خواست. هنر شما مجموعه ای از تکنیک ها و مهارت هایی است که به عنوان هنرهای بیانی شناخته می شوند. این هنر را اشتباه نگیرید. هنر بیان چیزی است که شما را از رقبایتان جدا می کند.

کتاب

یک کتاب

وقتی می خواهید یک کتاب صوتی را روایت کنید، ابتدا کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنید. هر کتابی که از خواندن آن لذت می برید می تواند نقطه شروع خوبی باشد. کتاب‌های پرطرفدار نیز می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای تولید صوتی باشند، زیرا فروش آنها در آینده آسان‌تر خواهد بود.

نرم افزار

چگونه کتاب های صوتی بسازیم

نرم افزار برای تصحیح خطاها و رفع خطاها استفاده می شود. در اینجا دو نرم افزار را معرفی می کنیم که می توانید از آنها برای ایجاد یک کتاب صوتی کامل استفاده کنید

i-wavepad

Adobe Audition

نرم افزار اول کمی قدیمی است اما استفاده از آن آسان است. دومی جدیدتر و موثرتر است.

برای یادگیری نحوه استفاده از این نرم افزار و ایجاد یک کتاب صوتی خوب، راهنمای زیر بسیار مفید خواهد بود:

چگونه می توانم از فروش کتاب های صوتی درآمد کسب کنم؟

فروش کتاب صوتی جدید

پس از گذراندن تمام مراحل بالا. یعنی بعد از اینکه مهارت های گویندگی و گویندگی کتاب های صوتی و مهارت کار با نرم افزارهای صوتی را آموختید و کتاب صوتی با کیفیتی تولید کردید، نوبت به فروش این اثر و کسب درآمد می رسد. دو راه برای کسب درآمد وجود دارد:

کتاب صوتی می فروشم که نویسنده اش فوت کرده است

فروش کتاب های صوتی که نویسندگان آن هنوز در قید حیات هستند

نویسنده زنده:

اگر نویسنده کتابی که دوبله کردید زنده است باید حقوقش رعایت شود. چون او کتاب را نوشته است. بنابراین شما دو گزینه دارید:

اول: کتاب صوتی را منتشر کنید، با نویسنده تماس بگیرید و از او بخواهید که با فروش کتاب صوتی به درصد معینی موافقت کند. این کار توصیه نمی شود زیرا ممکن است کارساز نباشد و تمام تلاش شما بیهوده باشد.

دوم، قبل از شروع روایت یک کتاب صوتی، از نویسنده یا مترجم کتاب بخواهید این کار را انجام دهد. این بدان معناست که خود نویسنده از شما می خواهد که کتابش را موسیقی بسازید. این چیزی است که وقتی نویسنده بیان شما را دوست داشته باشد، اتفاق می افتد. پس مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید.

برای شناخت نویسندگان می توانید مکان های اثر را ذکر کنید و خود را به عنوان گوینده معرفی کنید و از آنها بخواهید که سخنان شما را به عنوان نمونه به مشتریان خود نشان دهند. ممکن است سفارشی دریافت کرده باشید

اگر تلفظ خوبی دارید، لطفا یک نمونه از صدای خود را برای ما ارسال کنید تا آن را به مشتریان خود نشان دهیم. اگر مشتری صدای شما را پسندید، به شما سفارش تولید می دهیم و شما موظف هستید در ازای پرداخت مبلغی، کتاب صوتی را در مدت زمان معین ارسال کنید.

نویسنده فقید:

گاهی اوقات نویسنده یک کتاب دیگر در قید حیات نیست و کتاب او مشمول قانون کپی رایت بازماندگان نمی شود. در چنین شرایطی نیازی به اجازه کسی نیست. اگر می توانید چنین کتاب صوتی را بخوانید و بفروشید، آفرین به شما.

مثلاً برای دوبله و فروش دیوان حافظ نیازی به اجازه احدی ندارید. اجازه ناشر لازم نیست. ناشر فقط نسخه کاغذی کتاب را منتشر کرد، نه نسخه صوتی. از این پس، شما ناشر نسخه صوتی کتابی هستید که تولید و توزیع می کنید، نه فردی که نسخه کاغذی آن را منتشر کرده است.

شما می توانید از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و سایر وب سایت ها برای انتشار و استریم کتاب های صوتی خود استفاده کنید.

خلاصه

در نهایت باید بگوییم که گسترش فرهنگ تولید بیش از همه است. دولت و ذینفعان ذینفع باید تدبیری بیندیشند و این سیل عظیم علاقه‌مندان به روایت کتاب صوتی را تسهیل کنند. رفع موانع قانونی و ایجاد هماهنگی لازم بین سخنرانان و نویسندگان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد